Oratoriul Messiah de Händel, o producție impresionantă care a reunit peste 90 de persoane pe scenă – orchestră, coriști și soliști – a fost prezentat în premieră la Oratoriul St-Joseph în data de 8 decembrie 2019.

O premieră încununată de succes a avut loc în data de 8 decembrie 2019 la Oratoriul St-Joseph, când Ochestre classique de Montréal (OCM), dirijată de Boris Brott, a prezentat Messiah de Händel. Acustica excelentă a criptei Oratoriului a scos în evidență muzica grandioasă și măiestria interpretărilor, printre care s-a făcut remarcată cea a mezzosopranei Annamaria Popescu. Alături de ea au evoluat Aline Kutan – soprană, Zachary Rioux – tenor, Gregory Dahl – bariton și corurile reunite Les chantres musiciens, Les filles de l’île și Chœur de l’OCM.

CITIȚI ȘI: Messiah de Händel cu Orchestra Clasică din Montreal și mezzosoprana Annamaria Popescu la Oratoriul St-Joseph

Născută la Montreal, Annamaria Popescu a strălucit pe cele mai mari scene ale lumii, în Europa, Asia și America de Nord. A studiat la Universitatea McGill (Montreal), la The Academy of Vocal Arts (Philadelphia) și la Atelierul liric al Operei din Montreal. A cântat în 14 producții la Teatro alla Scala (Milano), ea fiind la ora actuală interpreta canadiană cu cele mai multe prezențe pe scena acestei prestigioase opere. A cântat, de asemenea, sub bagheta unor mari dirijori precum Riccardo Muti, Sir Colin Davis, Bruno Bartoletti, Andrew Davis, Michael Tilson Thomas, Yannick Nézet-Séguin, Myung Whun Chung. De-a lungul impresionantei sale cariere, Annamaria Popescu a partajat scena cu nume mari precum Placido Domingo, Olga Borodina, Inva Mula, Juan Diego Flores, Juan Ponce și Nicolai Ghiaurov.

Specialistă în repertoriul italian și francez renumita mezzosoprană oferă masterclass în interpretare și dicție italiană în diferite universități canadiene, conservatoare franțuzești și ateliere de operă. Din septembrie 2010 predă canto, interpretare și dicție la Universitatea McGill.

Mezzosoprana Annamaria Popescu.

Annamaria Popescu este recunoscută pentru tehnica sa vocală de nivel înalt, timbrul său cald și bogat și pentru prezența sa scenică deosebită – calități ce au putut fi din plin remarcate în concertul din 8 decembrie.

Compus de Händel în 1741, oratoriul biblic Messiah s-a bucurat de apreciere din partea publicului încă de la premiera sa, un an mai târziu, la Dublin în Irlanda. În scurt timp, Messiah a devenit una dintre cele mai populare lucrări ale lui Händel, fiind interpretată de peste 50 de ori în timpul vieții sale, 36 dintre aceste reprezentații fiind dirijate chiar de către compozitor.
Oratoriul este alcătuit din trei părți, sfârșitul celei de-a doua reprezentând una dintre cele mai cunoscute și cântate piese clasice: corul Hallelujah. Există un obicei legat de această bucată, ca publicul să se ridice în picioare, tradiție inițiată, se pare, de Regele George al II-lea și menținută și în ziua de azi.

Orchestre classique de Montreal, care anul acesta a aniversat opt decenii de existență, are încă patru concerte în această stagiune: Apès-midi à Vienne – 16 februarie 2020, sala Victoria, Tout ce jazz – 8 martie 2020, sala Oscar Peterson, Beethoven & Brott – 24 mai 2020, sala Bourgie (Musée des beaux-arts de Montréal), Ode à la joie – 7 iunie 2020, Maison symphonique (Place des Arts).

Reamintim că OCM a creat programul Musique pour tous care permite colaborarea cu diverse comunități și organisme montrealeze cu scopul de a face cât mai accesibile spectacolele sale. De aceea biletele pentru studenți costă 10$ pentru majoritatea concertelor OCM, iar tinerii și vârsta de aur beneficiază de reduceri de preț. Mai multe detalii la: orchestre.ca.

CITIȚI ȘI:

Carmina Burana, un triumf al Grands Ballets Canadiens și al coregrafului român Edward Clug
Conturând un peisaj și o memorie: Dialog cu artistul Peter Krausz
MARC-Marinescu Constantin și umorul său tridimensional

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introdu numele

eighty seven − 81 =